fredag 7 augusti 2009

Vad som helst..

Denzel under sitt solskydd och min hand som sticker upp..

Tvätten tvättades nere i källaren, en tvätt hängde redan på tvättlinorna, disken var diskad och jag hade precis lagt barnen. Solen sken så jag slängde på mig bikinin och sprang in till Daniel och sa "-Älskling, jag går ut och solar lite, ropa på mig om barnen vaknar." Med en bok i ena handen och handduk i andra bäddade jag skönt för mig själv på gräsmattan. Jag la mig till ro, hann läsa några meningar och precis börjat känna solen steka..då jag hör: "Woooäääää", Denzel hade vaknat. Det var bara att springa upp för trappan hämta honom och lite andra saker och bygga ett solskydd. Ja, jag gjorde vad som helst för att få lite sol idag! Småbarnslivet är härligt, man lär sig att njuta till max av de stunder man får för sig själv..till skillnad från innan, då man inte hade barn, då hade man bara sig själv att tänka på. Inte minns jag att jag njöt på samma sätt av 40 minuters stilla tid mitt på dagen som jag gör idag...men den tiden är ett minne blott och inget jag vill ha igen!

1 kommentar: