lördag 15 augusti 2009

Matcha

Novali njuter sockervadd..

När jag var yngre så brukar vi ta familjekort & skicka ut till olika församlingar och vänner så att de skulle be för oss när vi var missionärer i Bangladesh och Papua Nya Guinea. Jag minns speciellt ett av familjekorten där mamma sytt upp klänningar till oss fyra flickor och till henne i samma modell och tyg. Hon hade till och med sytt upp sånna där stora snoddar som man typ hade på 80-talet till oss också. Men inte nog med det..hon hade sytt upp en skjorta till pappa i samma blåblommiga tyg. Minns precis hur det såg ut...jag lovade mig själv att vi aldrig skulle ta något sådant kort när jag fick familj. Det blir bara lite för mycket :) Men idag kom vi väääldigt vääldigt nära ett sådant kort ändå: "Tadaa!" blårandiga familjen Elvelyck! Vi har också hunnit med ett blockparty idag, mycket godsaker och skojigheter för Novali..

1 kommentar:

  1. Jag minns det kortet! Ar det det som ni tog uppe pa Haga?

    SvaraRadera