fredag 12 mars 2010

Better tablemanners please!

Igår satt hela familjen Elvelyck i kyrkan och käkade lunch. Bla. fanns en grillad kyckling på bordet som jag delade i lite mindre bitar till Denzel. Novali satt dock i mellan mig och D, så jag hade lite svårt att nå till hans lilla mun. Så jag lite smått kastade kycklingbitarna framför honom så att han kunde stoppa bitarna i munnen själv. Efter en liten stund så flyger det en kycklingbit i luften och landar framför Denzel igen. Jag utbrister:  
- "Men Novali, så gör man väl inte, kasta mat sådär!" HHAHAHA jag hade knappt sagt klart meningen innan jag fattade vem hon lärt sig detta terribla bordsskick ifrån ;). Mamman själv. I guess it's true: Barn gör inte som föräldrar säger, de gör som föräldrarna gör! Bra när det gäller mina bra sidor, men just det här med att kasta kyckling vet jag inte... :) "

Ååååå snart ska jag på date med Mr. D.E !!!

1 kommentar:

  1. vad kul ni verkar ha det tillsammans!!:D. gläder mig m er!

    kram maria clark

    SvaraRadera