torsdag 19 november 2009

Cleopatrakur

Såhär blöt var han i håret innan duschen!

Busiga Novali & mindre glada Denzel

Låt mig berätta vad som hände denna förmiddag: Denzel vaknar, Novali springer in i rummet snabbt som ögat och vill att jag lyfter upp henne i spjälsängen så att hon får kramas lite och leka i hans säng. Jag återgår till mitt jobb vid datorn medan dem sitter bakom "galler" och jag känner en lättnad över att inget kan hända när båda sitter där och leker fint med varandra. Plötsligt gråter Denzel till lite och jag frågar Novali vad som pågår: "Inget!" svarar hon. (Jag borde ha lärt mig att det alltid är något när hon säger så.)Denzel slutar gråta.. Efter en stund gråter han igen, denna gång går jag in i rummet! Novali har gett Denzel en Cleopatrakur - alltså, den halvfulla vällingflaskan från igår (!) som stod i fönstret hade Novali såklart nått och bokstavligt talat dränkt Denzels huvud med. Det stank, det var klibbigt och blött! Novalis första kommentar var efter att hon dratt sin hand genom hans hår: "Åh, coooolt!" Varpå jag svarar: "Nej Novali det är inte coolt, det är äckligt!" Båda åkte in i duschen och ungefär så här ser mina dagar ut som mammaledig, ledig mamma - det blir man ju aldrig, alltid händer det något! ;)

3 kommentarer:

  1. hahaha hon e så busig! DU är en riktigt bra mamma ;)

    Lorena

    SvaraRadera
  2. Hahaha fy vad kul :) saknar er sis!

    SvaraRadera
  3. Hahaha vad roligt! Novali är så skön! :) Fast det var ju inte så coolt för stackars Denzel!

    Kram!!

    SvaraRadera