torsdag 23 juli 2009

Tuggi

Novali & hennes tuggi

Novali har precis lärt sig att tugga tuggummit & inte svälja det.. duktigt! Men en sak hade hon tydligen inte lärt sig med tuggummit. Vi tog en lite shoppingrunda på walmart i eftermiddags, behövde lite våtservetter. Daniel tog en joggingrunda under tiden, perfekt :) Jag tittar runt på alla möjliga saker och plötsligt säger Novali: "Mamma titta!" och så fnissar hon, då har hon stoppat upp tuggummit i ena näsborren. Så får man inte göra säger jag såklart..(fast jag tyckte ju att det såg roligt ut och att det var lite påhittigt av henne.) Inte långt därefter skriker hon till: MAMMA! ÄLPA MEJ! Då har hon stoppat in tuggummit i näsborren igen, men den här gången syns det inte till! Jag håller för hennes ena näsborre och ber henne att snyta, inget händer. Tillslut får jag ut tuggummit med lite försiktigt lirkande med fingrarna i hennes lilla näsborre. Nu vet hon varför man inte ska stoppa tuggi i näsborren, eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar