tisdag 13 april 2010

Morgonhandling!


Vid tio över åtta tog jag med mig födelsedagsbarnet till coop för att handla lite middagsmat & tårtingredienser! Nu står tårtan i ugnen & kycklingen i marinad. Men till saken nu då - de hade massor 5:- priser på saker där idag, så det slutade med att jag kom hem med 2 stycken "Ready to bake" mixar (degen är klar!!) en pannkaksmix - "just add milk" & 1000g  färdigrullade mamma scans köttbullar!

När jag kom hem och packade upp varorna så tänkte jag - NEJ jag får inte börja handla massor färdiggrejor redan nu - hur ska det då bli i USA när vi ska vara där i 6 veckor?! Martina, du får hjälpa mig eller stjälpa mig (helst det förstnämnda) när det gäller färdigmat, minns inte hur amerikaniserad din familj blivit ;)! Ska bli så kul att få träffa er i sommar!

Men idag mina vänner behöver ni inte oroa er över att jag kommer äta färdigproducerad mat. Mina höns har värpt äggen jag bakar tårtan med, och kycklingen vi ska ha till middag har jag precis varit ute & nackat - allt från grunden ;)

So long! Återkommer med lite bilder från Mr. D-zels b-day!

2 kommentarer:

  1. Haha... Fick läsa om "en pannkaksmix- "just add milk" & 1000 g färdigrullade mamma scans köttbullar".... Fattade inte riktigt att man skulle slänga ner köttbullar i pannkaksmeten. Sen började jag tänka på ungspannkaka.. och SEN fattade jag att det inte hörde ihop ;) Ibland är man ju trög asså! :)

    Fast måste säga att jag handlade maizenas brownies färdigmix också på superpris för några månader sen.. Och det är ju så bra när man ska slänga ihop något fort med "pop-in" gäster... Sen så brukar jag alltid pimpa till med lite extra choklad eller något vid sidan om så det känns mer hemmagjort :)
    Men jag tycker som du, man ska hålla sig borta från färdigmixar... För att baka från scratch är ju inte ett dugg svårt eller jobbigt egentligen!

    Sist men inte minst... CONGRATS BABY DENZ!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, vad rolig du är Steph!!! Idag åt vi hemlagat potatismos och korv (ok, den kom fr paketet) i ugnen, ganska svensk mat ;)... Men det blir en hel del annat med!!! Saknar dig och ser såååååååå fram emot att ni kommer snart!!! Jättekram! Martina

    SvaraRadera