fredag 16 april 2010

En djup längtan!

                                      Bild lånad från: www.bangladeshtraveller.com

                                Bild på frälsningsinbjudan från vår festival i Nepal

Vaknade av regnet som smattrade mot  vårt altantak av plåt. Jag älskar det ljudet! Helt plötsligt drömde jag mig tillbaka till min barndom i Bangladesh och återupplevde ljudet och känslan av ett riktigt monsunregn! Åååå vad jag fick hemlängtan - hemlängtan till Bangladesh! Och när jag läst rapporter från denna blogg om vår festival i Nepal, så börjar jag gråta - jag vill vara där! Jag vill vara med! Jag längtar efter att åka på festival till ett onått folk & jag längtar efter att få hälsa på mitt Bangladesh igen!

3 kommentarer:

  1. Jag får också hemlängtan till Bangladesh när det regnar!! Speciellt när alla moln blir riktigt mörka! Jag saknar verkligen att det spöregnar i flera timmar... Åh ♥ vi lär ju åka dit snart!!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, jeg fikk også hjemlengsel nå. Styrtregn i Bangladesh er fantastisk! Fikk endelig kommentert også, følger nemlig med på bloggen din. =)

    Klem fra Kristine (Inger Lise sin storesøster).

    SvaraRadera