lördag 2 januari 2010

Dagens pyssel...

..en matlista! Tänkte få lite bättre rutiner på det här med vad vi äter här hemma! Ska bli spännande, har letat upp nästan nya recept på allt och ofta lite mer fettsnålt på vardagar och lite festligare på fredagar och lördagar och snabba lätta på söndagar innan man ska till kyrkan! Börjar nästa vecka, jag får väl återkomma om det lyckas!

Någon som praktiserar matlistor av er som läser min blogg?! (Svärmor behöver inte svara-jag vet att du gör detta bäst :) )

Så här långt har jag hunnit...

Vecka 1:

Mån. - Paella med tomat & rödlökssalsa
Tis. - Kotletter med rostade rotfrukter & lök & honung-currysås.
Ons. - Cornflakesfisk med kokt potatis & rivna morötter
Tor. - Asiatisk svamp & kycklinggryta
Fre. -Spansk tortilla med skinka och sallad
Lör. - Lax med tomat och basilikabädd & potatis.
Sön.-Pasta delight



Vecka 2:

Mån. Köttfärsgryta
Tis. Katjas specialkyckling
Ons. Laxburgare
Tor. Korvstroganoff m. ris/pasta
Fre. Gorgonzolabiffar m potatis
Lör. Thailändsk kyckling med ris.
Sön. Tonfisksallad med hemmagjord dressing



Vecka 3:


Mån. Risotto m. Kyckling och sallad
Tis. Köttbullar och makaroner
Ons. Indisk korma kyckling & ris
Tor.Fullkornsspaghetti & köttfärsås & rivna morötter
Fre.Thaisoppa med bröd & pannkakor
Lör. Kyckling Cordon Bleu med klyftpotatis & sallad
Sön. Kålpudding med lingonsylt och gräddsås

2 kommentarer:

  1. JAG! Och andy har gjort en mall åt mig hahaha! så nu fyller jag bara i lixom i den mallen :) Matlagning är ju om sagt mitt nyårslöfte!

    SvaraRadera
  2. Oj vad du är duktig Steph!!! Detta har jag provat flera gånger, men det slutar alltid med att jag inte är sugen på just den maten den dagen, ha ha, men du lyckas säkert!!!

    Kraaaam!
    Martina

    SvaraRadera