onsdag 16 september 2009

Puré a la carrot

Har aldrig sett ett värre resultat på kokta morötter...



Husmorlig som man är skulle jag laga morotspuré till min redan hungrigt skrikande Denzel. Men det tog sin tid innan de mjuknat tillräckligt, så jag hjälpte till att göra middagsmaten till oss vuxna. Jag hade redan fyllt på lite extra vatten i grytan som morötterna bubblade i för att inte allt vatten skulle koka bort...Efter en liten stund när jag tänker att nu måste morötterna ändå vara klara...så lyfte jag på locket och ALLT vatten var borta! Hur lyckas man att inte koka morötter ordentligt. Ja, hur lyckas man att misslyckas med det?! Men tillslut serverades purén och Denzel åt glatt upp två morötter...i puréform.

1 kommentar:

  1. Låter som en nervøs Daniel som ska bjuda hem en søt Stephanie på middag førsta gången... Minns du riset??:) Puss!

    SvaraRadera