onsdag 30 september 2009

Lek med maten!


Daniel har läst någonstans att det inte gör något att barnen leker med maten - så länge dom inte KLADDAR med maten, vi vuxna är ju faktiskt ganska duktiga på att sätta stopp så snart vi ser att det börjar närma sig det hållet. Novali och Denzel fick sina portioner tråkigt upplagda på sina fat medans jag faktiskt gjorde en rolig gubbe av min portion. Haha! Förstår att barn tycker att det är kul - jag tyckte det var jättekul! Minns att jag och min äldsta lillasyster JÄMT gjorde varsin "specialité" dvs kreativ upplägning av maten för att sedan byta med varandra.. ååhh kära barndomsminnen! Låt barnen vara kreativa även vid matbordet - så länge de inte kladdar med den ;)! Pssst..detta var mitt 100:e inlägg!!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Jag älskar din blog, jag blir alltid lika glad när jag läser den :) Fortsätt bara!

    SvaraRadera
  2. JA! Helt rätt, man FÅR leka med maten. Och man behöver inte äta upp kanterna :)

    SvaraRadera