lördag 20 juni 2009

Å tårta det blev!

Min tårtbit & kaffe
Jordgubbstårtan..mmm!
Kaffedrickandes..
Goda jordgubbar!

I mitt förra inlägg var jag påväg till morfar Stig (Daniels morfar) och tant Lilian på fika. Vi fick grunda med en ostmacka eller med en lite mer ambitiös smörgås med ägg, kaviar, mimosasallad, leverpastej & ett salladsblad. Men efter det serverades kaffet. Havrekakor, pepparkakor och ....JORDGUBBSTÅRTA! Ja hon hade bakat en jordgubbstårta!  Så roligt, det trodde jag inte att vi skulle få. Nu följer lite bilder på vårt lilla besök & eftermiddagsfikat. Jordgubbarna var sååå söta..mmmm och jag drack en hel kopp kaffe. Detta hör nämligen till ovanligheterna. Brukar dricka max 4 koppar kaffe per år, men det var väldigt gott till tårtan och havrekakorna. Havrekakorna ska jag återkomma till i nästa inlägg, kom tillbaks och läs då! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar