måndag 26 oktober 2009

Jag måste ha rosa!


Jag hade bråttom och ville att Novali skulle få på sig sina smidiga läderstövlar som passar så fint till hennes jacka. Hon började klä på sig bra fram till att hon såg sina rosa converseliknande skor i ett hörn. Då utbrister hon högt: NEJ, JAG MÅSTE HA ROSA SKOR! JAG TYTTE OM ROSA Å LILA! JAG MÅSTE HA DOM ROSA SKORNA, MAMMA! Tio gånger krångligare att få på sig, men vad ska man göra när man måste ha rosa skor på sig!? Jo, skynda sig lite extra ...och visst hann vi med bussen med rosa skor med en mycket lycklig Novali som tycker om rosa!

1 kommentar:

  1. Hihi, klart hon ska få ha de rosa skorna:)
    Måste säga att jag inte direkt är någon bloggläsare, men tittar in på din ibland. Det är kul att läsa om familjeliv och vardag och du har fötterna på jorden:) Jätterolig läsning och du är duktig på att skriva och sen är det kul tycker jag att du alltid lägger in bilder. Man blir nästan sugen på att ha en blogg själv. Måste vara roligt för sin egen skull också, det blir ju som en dagbok. Skulle vara intressant att läsa lite om din tid som missionärsbarn, kan tänka mig att det finns många minnen:)
    Hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera